Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Uczęszczał do Zespołu Szkół Muzycznych im. I. J. Paderewskiego w Tarnowie, pobierał również prywatne lekcje gry na fortepianie i gitarze.Brał udział w warsztatach:– tańca współczesnego techniki polskiej oraz technik aktorskich w Krakowskim atelier Arsharter u pedagogów: Anity Podkowy, Tomasza Wesołowskiego, Wojciecha Terechowicza,– technik performatywnych i aktorskich na Spielart Festival Munchen,– technik performatywnych i aktorskich pod kierunkiem Josefa Frucka,– technik performatywnych i aktorskich pod kierunkiem Wernera Bechtera, Scotta Lyonsa, Jadwigi Leśniak-Jankowskiej, Jana Peszka, Błażeja Peszka, Macieja Podstawnego, Waldemara Raźniaka i Jerzego Święcha.Mateusz Wojtasiński prowadził zajęcia z polskiej techniki tańca współczesnego, z techniki aktorskiej dell’arte, arteterapi dla ludzi o wszelkich rodzajach upośledzeń umysłowych, cielesnych i psychosomatycznych. Obecnie prowadzi zajęcia aktorskie i taneczne we współpracy z Katowickim Centrum Kultury, z Ośrodkiem SORO w Katowicach, z Teatrem Polskim w Bielsku Białej i Fundacją Śląskiego Teatru Tańca.Doświadczenie taneczne i teatralne:– Torvald w spektaklu dyplomowy Nora w reż. Błażeja Peszka– udział w spektaklu performatywnym w reż. Parasa Terezakisa,– udział w spektaklu dramatycznym ARh– Rumuni w reż. Macieja Podstawnego,– udział w spektaklu teatralnym Transdyptyk w reż. Anny Piotrowskiej,– udział w spektaklu teatralnym Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nierozłącznie Magdalenę w chor. i reż. Jacka Łumińskiego,– Charles i William w spektaklu dramatycznym As You Like It w reż. Briana Michaelsa,– Admirał w musical Zorba w reż. Witolda Mazurkiewicza (Teatr Polski w Bielsku-Białej),– Mustafa w komedii Kogut w rosole w reż. Marka Gierszała (Teatr Polski w Bielsku Białej).W Teatrze Rozrywki gra Mustafę w komedii Kogut w rosole S. Jokica.
Stepować zaczęła w wieku 16 lat. Pierwsze kroki poznała będąc członkinią katowickiego Harcerskiego Zespołu Artystycznego „Słoneczni”, w którym tańca uczył Jan Balcer. Tam też pierwszy raz stepowała na scenie. Drugim nauczycielem był Andrzej Jakubczyk – mistrz Polski w stepowaniu. Swoje umiejętności doskonaliła również na warsztatach prowadzonych przez: Mirka Spacila, Otto Koci, Ivana Bouchaina, Pascala Hulina, Ludovico Hombravella, Anulę Kołakowską, Jirinę Nowakowską, Bogusławę Niebudek oraz Pawła i Piotra Hrubeców.W 1992 roku ukończyła instruktorski kurs kwalifikacyjny z tańca ludowego, a w 1998 roku instruktorski kurs kwalifikacyjny z tańca współczesnego. Współpracuje z Państwowym Policealnym Studium Wokalno-Baletowym w Gliwicach oraz z Gliwickim Teatrem Muzycznym. Prowadzi zajęcia stepowania w Studio Baletowym TERPSYCHORA w Katowicach (była Prywatna Artystyczna Szkoła Baletowa) i w Miejskim Domu Kultury „Koszutka” w Katowicach, gdzie jest kierownikiem i choreografem grup stepujących „Tap Dance Katowice”, „Tap Dance Junior” i „Tap Dance Club”. Efektem pracy są nagrody i tytuły przyznawane grupom na konkursach tanecznych (m.in.: finał DANCE WORLD CUP 2014 i 2015).Jest pomysłodawczynią i organizatorem „Święta Stepowania” – jedynej corocznej imprezy, promującej step amerykański na Śląsku i w Polsce.W Teatrze Rozrywki prowadziła zajęcia ze stepu dla obsady musicalu Billy Elliot. Foto: Artur Wacławek
Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, Wydział Aktorski we Wrocławiu. W Teatrze Polskim we Wrocławiu od 1.09.1984, w którym zagrał m.in. następujace role:
- Willi, Niemcy L. Kruczkowskiego, reż. H. Adamek, 1984- Marek, Brudne czyny wg M. Hłaski, reż. E. Markowska, 1989- Ławnik; Mieszkaniec Kijowa; Czekista; Uczestnik procesji; Aptekarz Dreckenkopf; Reżyser Kummel; Chasyd, Burzliwe życie Lejzorka Rojtszwańca wg I. Erenburga, reż. J. Szurmiej, 1990- Venticelli, Amadeus P. Shaffera, reż. W. Adamczyk, 1991- Śmigalski, Zemsta A. Fredry, reż. A. Makowiecki, 1991- Hrabia Szarm, Operetka W. Gombrowicza, reż. K. Zaleski, 1992- Ksiądz Józef Suryn, Matka Joanna od Aniołów wg J. Iwaszkiewicza, reż. F. Falk, 1993- Brat Jan, Romeo i Julia W. Shakespeare'a, reż. T. Bradecki, 1994- Herold, Kasia z Heilbronnu H. von Kleista, reż. J. Jarocki, 1994 [również realizacja TV]- Siemion Miedwiedienko, Mewa A. Czechowa, reż. M. Fiedor, 1995- Jimmy, Opera za trzy grosze B. Brechta i K. Weilla, reż. M. Englert, 1996- Komendant obozu dla internowanych, Historia PRL wg Mrożka, reż. J. Jarocki, 1998 [również realizacja TV]- Doktor Kranich, Doktor Faustus wg T. Manna, reż. Das Gemüse [G. Jarzyna], 1999- Baron Samedi, Przygody Hucka Finna R. Kołakowskiego, reż. J. Szurmiej, 2001- Gotfryd, Przypadek Klary D. Loher, reż. P. Miśkiewicz, 2001 [transmisja w TVP Kultura]- Rycerz Czarny, Wesele S. Wyspiańskiego, reż. M. Grabowski, 2002- Brat Felix, Od dziś będziemy dobrzy P. Sali, reż. Ł. Kos, EuroDrama 2002- Połączenie nerwowe, Bajka o sercu ze strychu M. Kowalewskiego, reż. M. Kowalewski, 2004- Sternik, Zdarzenia na brygu Banbury wg W. Gombrowicza, reż. U. Kijak, 2004- Syn, Chiny M. Reczka, reż. K. Rekowski, 2005- Kaska, Juliusz Cezar W. Shakespeare'a, reż. R. Brzyk, 2007- Arnholm, Pani z morza H. Ibsena, reż. P. Chołodziński, 2010- Ikona, Tęczowa Trybuna 2012 P. Demirskiego, reż. M. Strzępka, 2011 (Grand Prix, X Festiwal Prapremier w Bydgoszczy, 2011; nagroda za najlepsze przedstawienie i nagroda dla najlepszego zespołu aktorskiego, IV Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia w Krakowie, 2011)- Postać, Czy pan to będzie czytał na stałe? M. Sadochy i M. Kmiecika, reż. M. Kmiecik, 2012- Everett True; Pan Darek, Courtney Love P. Demirskiego, reż. M. Strzępka, 2012
Role w innych teatrach m.in.
- Aktor, Hamlet W. Shakespeare'a, Staatsschauspiel Dresden, reż. M. Simon, 2006 [koprodukcja z Teatrem Polskim we Wrocławiu]- Profesor, Szajba na troopie, czyli historia pewnego nerwowego popołudnia w Pasażu Pokoyhof M. Matyszczak i M.J. Zielińskiego, Teatrakcja, reż. A. Skowrońska, 2014 w Klubokawiarni Szajba we Wrocławiu- Role w Teatrze Telewizji m.in. Herkules i stajnia Augiasza; Aktor; Życie Galileusza; Czarny obelisk; Kartoteka rozrzucona; Przemiana 1999.- Role w filmach i serialach m.in. W zawieszeniu; Cienie; Konsul; Powrót wabiszczura; Życie jak poker; Fala zbrodni; Bulionerzy; Zwerbowana miłość; Głęboka woda; Głęboka woda. Sezon 2.
Jest współtwórcą Radiowego Teatru Sensacji; zajmował się również reżyserią dubbingu.W Teatrze Rozrywki grał gościnnie w spektaklach:– Położnice szpitala św. Zofii P. Demirskiego (Mąż 2),– Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego (Ojciec Alfonsa / Hrabia de Pena Velez).
Rok 2015 obchodzony jest, jako rok 250-lecia polskiego teatru publicznego. Narodził się on w 1765 r., wraz z powołaniem przez króla Stanisława Augusta Poniatowskiego Teatru Narodowego. Był to ważny moment w budowie mecenatu państwa nad powszechnie dostępną kulturą, a zarazem niepodważalne świadectwo udziału Polski w procesie kształtowania nowoczesnej, demokratycznej Europy. Dziś bezpośrednimi spadkobiercami ówczesnego Teatru Narodowego są Teatr Narodowy w Warszawie, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Narodowy Stary Teatr w Krakowie oraz sieć ponad stu teatrów – instytucji artystycznych – dotowanych obecnie ze środków publicznych.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru oraz w ramach akcji DOTKNIJ TEATRU Teatr Rozrywki we współpracy z „Fundacją rozwoju przez ruch” zaprasza na warsztaty ruchowe, połączone z tworzeniem choreografii.
Lekcja warsztatowa, przygotowana na podstawie programu SZKOŁA TEATRU
Inspicjent. Z teatrem związany od 15 roku życia. Mawiał, że teatr jest jego przeznaczeniem. Zawodu inspicjenta uczył się w Teatrze Śląskim w Katowicach w latach 70. Od września 1986 r. był inspicjentem w chorzowskim Teatrze Rozrywki. Przez 32 lata prowadził niemal wszystkie największe musicale tego teatru, w niektórych spektaklach miał epizodyczne role, bywał też asystentem reżysera. Był strażnikiem teatralnych zwyczajów i dobrych praktyk. Chorzowski malarz, Piotr Naliwajko wielokrotnie portretował Zdzisława Ogosa, umieszczając go na dziesiątkach swoich obrazach. Namalował Go również na kurtynie teatralnej, którą wykonał dla łódzkiego Teatru Powszechnego.Zdzisław Ogos zmarł w październiku 2018 r., po wyczerpującej chorobie, w wieku 60 lat.
Szanowni Widzowie,
uprzejmie informujemy, że nasza znakomita aktorka, Maria Meyer postanowiła pożegnać się z rolą Marii Magdaleny w rock-operze Jesus Christ Superstar. 20 stycznia 2015 r. zagra w tym przedstawieniu po raz ostatni. Od premiery (28 kwietnia 2000) była Marią Magdaleną ponad 280 razy. Stworzyła piękną, zapadającą w pamięć postać i zawsze dostarczała widzom wzruszeń i niezapomnianych przeżyć. Serdecznie Marii za to dziękujemy!Zapraszamy gorąco na ten wyjątkowy spektakl!Od 21 stycznia br. Marię Magdalenę grać będzie Emilia Majcherczyk. Emilii życzymy, by znakomicie odnalazła się w tej roli.
Absolwent Krakowskiej Akademii im. A. Frycza-Modrzewskiego w Krakowie, Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej (kierunek dziennikarstwo). Student organizacji produkcji na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Od ośmiu lat współpracuje z TVP (strona internetowa Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu). Recital Kamila Franczaka Dni, których nie znamy był jego debiutem reżyserskim i producenckim.
Łukasz Skrzypecki jest pomysłodawcą, współautorem scenariusza i II reżyserem 24. Gali Sylwestrowej Rozrywka kocha kino oraz producentem recitalu Joanny Możdżan La Femme de Paris, powstałego w ramach projektu Scena Inicjatyw Artystycznych PO GODZINACH. Jest również współautorem scenariusza do koncertu Rewia! 28. Gala Sylwestrowa.Foto: Artur Wacławek
„Śląskie dla rodziny – Karta Dużej Rodziny”.